Wednesday, March 23, 2011

Fadhilat Mengamalkan Ayat Suci Al Quran Sebagai DOA

  1. Menghentikan Anjing Menyalak - Baca surah Al-Baqarah ayat lapan puluh hingga lapan puluh satu sebanyak sepuluh kali.
  2. Penyayang - Baca surah Al-Baqarah ayat 165 dan apabila selesai hembuskan di kening orang yang kita sayangi.
  3. Mengunci rumah dengan ayat - Baca... Ayatul Kursi sebanyak 3 kali dan diikuti dengan surah Ar-Radu ayat 11 sebanyak tiga kali di tengah jalan muka pintu dengan niat sebelum menginggalkan rumah.
  4. Menghilangkan rasa takut kerana gangguan syaitan - Hendaklah membaca surah Yassin ayat lapan dan sembilan berulang kali sehingga rasa gementar hilang.
  5. Ayat penerang hati - Hendaklah sering membaca surah An Nur ayat tiga puluh lima di Pagi hari dan awal malam.
  6. Membuatkan anak tidak degil - Hendaklah membaca surah Thaahaa Ayat 1 hingga 6 dan juga surah al haji ayat 21 dibaca di atas permukaan air dalam gelas putih dan diminum oleh anak yang dimaksudkan.
  7. Menghentikan Anak menanggis malam hari - Hendaklah membaca surah al-fatihah sebanyak 3 kali dan tiup di telinga kanan, kemudian membaca surah semula al-fatihah sebanyak 3 kali dan tiup di telinga kiri.
  8. Mengelakan mengandung anak songsang semasa dalam kandungan - Hendaklah menulis surah al-a'raaf ayat 54 di atas kertas dan direndamkan dalam air dan seterusnya diminum.
  9. Mengurangkan bisa digigit oleh binatang bisa - Hendaklah membaca surah al-fatihah sebanyak 3 kali ditiup ke ibu jari dan letakan ke langit dan kemudian gosok di tempat yang kena gigit.
  10. Mengubat orang yang terkena sihir, guna atau gila - Hendaklah menyediakan satu baldi air yang bersih,kemudian membaca surah Yunus ayat 80 puluh hingga 81 dan air tersebut digunakan untuk mandian, ia itu perlu dibuat di luar kawasan rumah yang bersih.
  11. Ayat pelembut hati untuk berjumpa orang yang dihajati - Hendaklah membaca surah al-Taubah ayat 128 hingga 129 semasa berjumpa.
  12. Menguatkan ingatan - Hendaklah bersembahyang sunat empat rakaat, dilakukan selama tujuh atau lapan malam Jumaat berturut-turut :-
  • Rakaat pertama - surah yassin
  • Rakaat kedua- surah ad dhukan
  • Rakaat ketiga- surah as sajjadah
  • Rakaat keempat- surah al mulk

No comments:

Post a Comment